dilluns, 6 de desembre del 2010

-Puerto Madryn i Peninsula Valdés- UUUOOOOAAOOUUUUUUUUUUUUU!!!! ¿Hablas Balleno?

Una regió que feia temps havíem descartat perquè no ens anava gaire de camí i tampoc ens atreia gaire, ha resultat ser una de les més impressionants que hem vist! Tot va començar a Mendoza, quan ens vam trobar els primers viatgers que venien de Península Valdés i ens van aconsellar moltíssim anar-hi per tota la fauna que s’hi pot veure (balenes, pingüins, lleons i elefants marins, argentins...). Les recomanacions es van repetir a Bariloche i El Bolson, i com finalment vam estar uns dies menys del previst al PN Los Alerces (del que no tenim gaire a comentar... esperàvem bastant d’aquest parc i és una mica el mateix que vam veure per Bariloche, així que vam estar-hi un sol dia fent una passajadeta de 5 hores per un bosc on no vam veure ni un sol Alerce) vam decidir apropar-nos-hi i desviar-nos 600 km de la nostra ruta original.

Puerto Madryn és una ciutat que no té absolutament res, a part de tenir una platja des d’on es podeu veure balenes!!!! Impressionant!! Arribem ben d’hora pel matí, però entre que esmorzem i tot se’ns fan les 9, i tots els tours per la península surten a les 8, així que mirem de fer-ho a la nostra. Agafem un autobús de línea cap a Puerto Piràmides, que ja està dins de la península. Com es tracta d’una reserva nacional, et cobren 70 pesazos d’entrada al parc, tan car com el Perito Moreno! Un cop a Puerto Pirámides mirem agències per fer una navegació per la bahia per avistar balenes, i acabem contractant una que surt en mitja horeta per 180 pesos. És molt més del que el nostre pressupost diari ens permet, però molt més barat del que és a Noruega, on ja havíem fet un avistament fa uns anys i no vam veure ni una quarta part del que hem vist aquest cop!

Durant el avistament, en el vaixell, coneixem a uns catalans (i ja vam 20 com a mínim) que tenen un cotxe llogat i van a fer la volta de 200km per la península (i nosaltres que mirant-ho sobre el mapa volíem llogar bicis per a fer-ho...innocents!!). Ens acoplem de mala manera i fem la volta en molt bona companyia veient lleons marins, elefants marins i pingüins. La Gemma s’emociona molt amb els pingüins i els dia se’ns passa volant parlant de mil coses. A més ells tornen amb el cotxe cap a Puerto Madryn així que també ens estalviem el bitllet de bus de tornada i ens podem quedar fins més tard per la reserva. A l’hora de passar contes ens diuen que no cal que paguem res del lloguer així que sortim més feliços que unes castenyetes de lo bé que ens ha sortit tot durant el dia i de lo ben acompanyats que hem estat. Visca!!!! L’únic problema: tot i que tenim dos càmeres amb 2 bateries cada una...el dia que anem a fer la super expedició resulta que les 4 bateries estan acabades...molt bé!!! Així que només aconseguim fer fotos de les balenes i després...cataplum!!!! se acabó lo que se daba!! Ooohhhh!!!! Tot i que fotos de elefants arins no en tenim, aquí va una sel.lecció del que van donar les bateries de sí: