dimarts, 20 de juliol del 2010

Esteros del Iberá

Carretera i manta!

Després d’uns mesos a Buenos Aires, ha arribat l’hora de començar a fer camí. Avui explicarem els primers dies de ruta, fins arribar a Puerto Iguazú, que té suficient pes per un post a part!

El 29 de Juny sortim de Capital direcció nord est. La idea es seguir el riu Uruguay, que defineix la frontera entre Argentina – Uruguay i Argentina-Brasil, direcció Iguazú, al nord de tot del país.

La primera parada en el viatge és Colón, un poble a unes 5 hores de capital que ens van recomanar molt. Vam fer cas als consells i... cagada!!!! La gràcia del poblet és que et pots banyar al riu i anar fins a unes illetes abans de creuar a Uruguay. Tot això sona molt idíl•lic si ho fas al Gener (en ple estiu), però vam arribar i feia un fred que ens va trencar del tot, pel que Colon perd qualsevol altre atractiu. A més, vam haver d’estar esperant tot un dia fins que sortís el proper bus que ens anava bé. Conclusió: Si voleu anar-hi, a l’estiu!!

La propera parada planejada és els Esteros del Iberà. Es tracta d’una reserva natural on el principal atractiu és l’avistament de la fauna local. El problema és arribar-hi, ja que la carretera que t’hi porta no està asfaltada i només hi va un autobús molt autèntic que surt des de Mercedes. De Colón a Mercedes tens unes 8 hores en bus, pel que vam arribar a les 3 de la nit, vam haver de pagar nit de Hostel i a més, el bus autèntic només sortia a les 12:30 del matí! Ideal pel perdre dos dies, un per arribar a Mercedes i l’altre per seguir fins als Esteros!!

En qualsevol cas, i tot i la pallissa del viatge, ens quedem encandilats amb les vistes al veure els llacs que té la reserva. A més, coneixem un holandés i una suïssa de molt bona “onda” i per aprofitar el que queda de dia, fem un asadito, que ja fa 2 dies que no mengem carn i aixó no pot ser...

El dia següent ens llevem d’hora i contractem un passeig en barca pel llac de 2 hores. Molt molt recomenable... vam veure un munt de fauna, com Yacarés (un réptil tipus Cocodril peró més petit), Carpinchos (el rosegador més gran del món) i ocells fins aborrir. Una mostra fotogràfica de la fauna:

El passeig el fem amb l’holandés: Craso error. Avui juga Holanda vs Brasil, pel que li interessa més tornar d’hora al camping per veure el partit que no els Yacarés. Com a mínim guanya Holanda, que si no el pobre noi es tira al llac (on per cert, també hi ha una extensa població de piranyes).
Hem dit que arribar és difícil. El problema és que marxar ho és encara més! Per una banda, una carretera de 100 km fins a Mercedes altre vegada, que ens va fatal perquè de Mercedes a Puerto Iguazú has de fer una volta terrible. L’altre alternativa, una carretera molt pitjor, de 150 km, però que com a mínim et porta més al nord, en la direcció que ens interessa. Pel mal estat de la carretera, hem de pagar a un bon home 300 pesos perquè ens faci el recorregut. Arribem a un poblet a les 10 de la nit, i fins a les 2 de la nit (que acaben sent les 3:30) no surt el bus fins a Puerto Iguazú. Arribem allà a les 9 del matí, completament rebentats pel viatge. Al final, tot ha resultat una pallissa, però hem de dir que els Esteros del Iberà ens ha encantat, és una reserva realment única. Colón, completament prescindible. Per acabar, deixem uns bons paissatges que els Esteros ens van regalar:

I de moment ho deixem aquí. Més endavant, les Cataratas de Iguazú!! Us avancem que ens va encantar i que hi haurà molt bones fotos!!