dimecres, 17 de novembre del 2010

Nos vamos a Galapagos...pipi piripiri-pi!!!!! - Part 2 -

Continuem amb el nostre periplo per les Galápagos...

Illa Isabela:

Aquesta illa, juntament amb San Cristóbal, són les úniques que tenen transport ordinari amb barca diàriament per 25 dòlars (sense necessitat de viatjar amb les lanches dels tours) ja que són les úniques dos illes habitades a part de Santa Cruz.

Aquesta és sens dubte la illa més recomanada!!!

Tenim la sort de anar a parar al hostel més chevere que hem trobat fins el moment. El propietari, el Lauro Sandoval, ens obsequia amb guineos i tronjes gratis tot el dia. Les habitacions estan super netes i amb cuina inclosa totes elles. Flipant! A més, ens aconsegueix tot els tours a super bon preu!!! La veritat és que la nostre estada a Isabela va ser perfecte!!!

El mateix dia de l’arribada anem a “Las Tintoreras” un excursió amb barca de 3 hores per veure aquests taurons vegetarians i caminar entre iguanes marines de totes les mides i lleons marins gegants. Al final fem snorkel durant un estona i podem nadar entre mini lleons marins super juganers i veiem una tortuga marina enorme surfejant les onades en plan tranki...waaaawwwwwwwww!!!!!!!!

Al matí següent fem una excursioneta de 5 hores a dos dels volcans de la illa. Del primer veiem el seu cràter enorme (10km de diàmetre, el segon més gran de la terra), seguim caminant entre un paisatge desolador de lava solidificada i cendra. Des del segon es pot veure una vista increïble dels altres 4 volcans de la part nord de la illa. El paisatge és surrealista, sembla tret d’un quadre psicodèlic de Dalí. Increïble!!!

Com el tema de l’snorkel ens ha molat, repetim la sortida però aquest cop dues hores i mitja a l’aigua!!! Podem veure milions de peixos tropicals Increibles de tots colors, alguns lleons marins, moltes però moltes tortugues marines amb les closques cobertes de algues (igualitas que les de buscando a Nemo surfejant per la corrent de Humbolt!!!) i lo més espectacular...nedem entre manta-rallas gigantes blanques, negres, de puntets...Quin yuyu!!!!

A més fem una caminadeta amb el Lauro per l’illa. Visitem el muro de las lagrimas (un  mur completament innecessari construït com a condemna dels presidiaris que vivien en una antiga presó de la illa), caminem per les roques entre milers d’iguanes i crancs, pugem a miradors amb molt bones vistes a la costa...Molt tranki i idilic!!!

Marxem de Isabela amb molt bon record i amb els estomacs plens de peix!!!ññammmmmmm!!!!!!!!

Per si passeu per allà us deixem la direcció i telèfon del nostre estimat Lauro: www.posadadelcaminante.com; tel (05) 2529 407

Isla Floreana:

Acabem aquí de super-rebote!!!!

Us expliquem....

Des de el primer dia coneixem a unes infermeres cooperants catalanes de Manresa, una metge de Cadiz quasi apadrinada a Catalunya i una italiana que venien a relaxar-se a les Galapagos després de un mes i mig per selves equatorianes. Fem molt bon rollo i coincidim de nou, en el vaixell de tornada des de Isabela. El viatge és mortal i acabem tots amb una potera increïble. Elles que estan mig mortes de nàusees decideixen sudar del tour a Isla Floreana que ja tenien pagat i ens el revenen a la meitat. Visca! Decidim anar-hi tot i que no és de la illa de la que millor ens n’han parlat.
Arribem a l’illa mig morts després de 2 hores més de vaixell...buuuuuffff!!!! Anem a un centre de interpretació molt similar al del Chato que havíem vist a Santa Cruz i veiem monton de tortugues gegants. També veiem lleons marins un iguana marina de color vermell.
Aquesta illa és famosa perquè era on acostumaven a parar els pirates en èpoques remotes. Encara hi ha vestigis de les coves on vivien i ho anem a visitar.
Marxant passem per davant de la punta del Diablo, un lloc increïble per fer snorkel perquè s’hi poden veure taurons martell, però que no hi podem parar perquè és exclusiu pels creuers de elite....grrrrrr!!!!
Ens deixen una estona per fer snorkel però fa un fred que t’hi cagues i només s’anima a tirar-se l’Adrià.
En general no recomanaríem massa fer l’excursió ja que no ofereix gaires res de nou.

Isla Seymour:

La visitem com bons ornito-aficionats amb la idea de veure fragates (aquells ocells amb la bossa vermella enorme sota el coll). A més a més de fragates veiem piqueros de patas azules de totes mides (fins i tot bebès dins del niu), iguanes terrestres gegants i de color groc i algun llop marí (que a aquestes alçades ja ens sembla quasi un animal de companyia). La tarda ens la passem en una platja paradisíaca nedant i fens snorkel, molt entretingut! Tot i que l’excursió és carilla ens sembla bastant guay i cobreix les nostres expectatives dels animals que volíem veure.

Abandonem les Galapagos contents de haver-hi anat per la nostre conte i gastant la meitat dels que prèviament mínim ens havien dit. A més hem tingut sort amb tots els animals que hem vist i hem conegut molt bona gent amb els que hem fet soparets, cafetons i hem tingut converses molt interessants. Tot plegat ha estat un buf d’aire fresc i emocions dins del viatge i més tenint en compte que ens va venir de sorpresa perquè no ho teníem gens planejat.