dijous, 19 d’abril del 2012

Avui va de Ruïnes...

Per si no havíem fet prou el "culturaleta" amb temples budistes i rutes mítiques avui dos tasses! anem de ruïnes!!! (platjaaaaaa.....volem platjaaaaaaaaaaaaa..................)

La primera parada, com que venim del nord, és Sukotai. Aquestes ruïnes són patrimoni de la humanitat per la UNESCO i han estat completament restaurades pel que són unes de les més visitades del país.

Arribem tardíssim des de la frontera de Laos en un viatge de més de 15 hores que se'ns ha fet etern.  Quan arribem, l'estació està completament desèrtica i fa com una mica de mal rollo. Trobem un tuk-tuk que ens porta fins al primer hotel de la Lonely Planet, simplement no tenim ganes de pensar. Aconseguim un bungalow de coña amb bany privat per uns 250BTH i ens hi quedem. Al anar a fer el check-in descobrim que...una companya MIR-era de Barcelona i el seu novio estan dormint en el mateix hotel!!!!!! Que fort!!!! Si es que el mundo es un pañuelo...

Al matí següent per fer la visita lloguem unes bicis davant de la porta de les ruïnes. La mala forma de mesos i mesos de biblio ens passa factura i tot i que la volteta és minúscula acabem amb agulletes al cul. jejeje! Per arribar des de viejo Sukotai a les ruïnes hi ha cada 10-15 min pick up col·lectius pel carrer principal.

La part principal de les ruïnes està bastant concentrada i molt a l'abast tant amb bici com a peu.  Hi ha dos complexos més a uns 2-3km de distància del principal que també es poden veure, però quan arribem allà ens informen de que hem de pagar una entrada extra per a accedir-hi, així que sudem! De totes manares altres viatgers ens diuen que no val gaire la pena.

El dia següent, ja de tornada cap a Bangkok on ens trobarem en un dia amb les nenes, parem a Ayutthaya, la vella capital del regne de Siam i actualment un petita localitat bastant tranquil·la rodejada per rius. Arribem amb un tren de fusta molt autèntic però ultra mega lent des de Bangkok i decidim en un primer moment fer, al menos els temples més propers a l'estació caminant, ja que llogar bicis o tuk-tuk ens sembla un timazo! (Una bona idea és llogar moto pq per dos no surt massa car...com 5 dòlars el dia. Nosaltres com no hem conduit mai moto no ens atrevim....així que, a caminar!)

A mig camí sota el sol i encara a no se quanta distància del primer temple, decidim contractar un tuk-tuk amb un preu tancat pq ens porti tot el dia amunt i avall a veure-ho tot. De veritat que feia molta molta calor!! (a part de l'estat de forma patètic que ja he comentat abans clar....)

He de dir que al quedar tot tant repartit la sensació de grandiositat és menor que a Sukotai. A més, tot i que nosaltres ens vam colar a casi tots els llocs i és bastant fàcil fer-ho, et fan pagar entrades de 2-3 dòlars a cada temple que vols veure!!! Total que entre el lloguer del tuk-tuk i les entrades varies l'excursió et trenca el pressupost setmanal  i t'arruïna la butxaca i...no se...tot i que està be i és molt molt visitat per tots els guiris que només passen uns dies a Bagkok potser no val tant tant la pena com Sukotai per nosaltres....

Aquí us deixo una mostra per que pugueu jutjar vosaltres mateixos...

Propera parada Bagkok i avió cap a Birmània amb l'Anna i la Sònia. Les nostres noves companyes de viatge!